Twoje pożywienie powinno być lekarstwem, a twoje lekarstwo powinno być pożywieniem

Hipokrates

jedzenie-lekarstwem.pl

13-07-2016

Już dawno temu poznano przeciwnowotworowe właściwości, które posiadają czosnek i warzywa cebulowe. Co kryją w sobie te niepozorne warzywa o intensywnym zapachu?

13-07-2016

Jarmuż to warzywo, które poprawia przemianę materii i daje poczucie sytości, także to doskonały element diety, szczególnie jeżeli chcemy schudnąć. Jest nie tylko smaczny, ale również bardzo zdrowy i niezwykle odżywczy.

08-06-2016

Komosa ryżowa, czyli inaczej quinoa, jest jedną z najstarszych roślin uprawnych, która obecnie na nowo zyskuje coraz więcej zwolenników. Co czyni ją tak wartościowym produktem spożywczym?

08-06-2016

Jedną z najzdrowszych diet, w świetle badań, jest dieta stosowana w rejonie Morza Śródziemnego.

29-05-2016

Korzyści z picia soków z owoców cytrusowych to przede wszystkim wzmocnienie odporności. Nie da się jednak ukryć, że pomagają one również zachować jędrną sylwetkę i pomagają osobom odchudzającym się.

27-05-2016

Ciekawostką jest fakt, że sokiem z buraka można zastąpić popularne napoje energetyczne. Napój ten poprawia wytrzymałość, spowalnia procesy utleniania w organizmie oraz zwiększa zdolność do oszczędniejszego wydatkowania energii.

27-05-2016

Spożywanie granatów rekomenduje się w przypadku chorób wieńcowych, poprawiają one przepływ krwi i pomagają utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu. Wysoka zawartość przeciwutleniaczy odpowiada za spowolnienie procesu starzenia, a nawet zmniejszenia ryzyka

04-05-2016

Tymianek jest powszechnie stosowany jako przyprawa do różnych potraw, bądź samodzielnie, bądź jako istotny składnik mieszanki, zwanej ziołami prowansalskimi. Ponadto posiada cenne walory lecznicze.

04-05-2016

Sformułowanie w jednoznaczny sposób zasad zdrowego odżywiania jest praktycznie niemożliwe. Istnieją jednak pewne uniwersalne zalecenia, które ciężko jest podważyć i do nich warto się stosować.

24-04-2016

Kasze w przeciwieństwie do produktów z wysoko przetworzonej, białej mąki posiadają wiele błonnika oraz witamin i składników mineralnych. Do najpopularniejszych kasz należą: kasza gryczana, kasza jaglana, kasza jęczmienna, kasza kukurydziana, kasza manna.

24-04-2016

Ekologiczna żywność jest przede wszystkim pożywieniem bardzo zdrowym, ale nie tylko, jest ona uzyskiwana z produktów roślinnych bądź też zwierzęcych, które były wytwarzane w systemie gospodarstwa ekologicznego.

18-04-2016

Fenole są szeroko rozpowszechnione w królestwie roślin. To najbogatsza grupa metabolitów wtórnych występujących w roślinach. Do polifenoli należy wiele związków takich jak barwniki antocyjanowe.

18-04-2016

Jeśli po odchudzaniu chcemy zachować szczupłą sylwetkę, powinniśmy nie tyle stosować gotowe diety, co po prostu zmienić nasze nawyki żywieniowe.

11-04-2016

Zielona herbata zawiera najwięcej polifenoli, czyli związków wykazujących silne działanie przeciwutleniające, zmniejszające ryzyko wystąpienia chorób układu krwionośnego i raka.

11-04-2016

Znany i ceniony już od czasów starożytności, jeden z najzdrowszych, naturalnych produktów dostępnych człowiekowi, a mimo to dzisiaj przez wielu zapomniany.

26-03-2016

Dużą rolę w zachowaniu równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie człowieka spełniają składniki mineralne dostarczane w codziennej diecie.

26-03-2016

Istnieje wiele ziół, które mogą nam pomóc w schorzeniach układu pokarmowego. Jednym z nich jest dobrze wszystkim znany koper włoski.

26-03-2016

Osoby spożywające dużą ilość owoców są mniej narażone na zawał serca i udar mózgu. W owocach znajdują się pektyny, które obniżają poziom cholesterolu we krwi, a także powodują regularne wypróżnienia.

26-03-2016

Witaminy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, dzięki nim mamy dobry proces przemiany materii. Ludzie potrzebują małej ilości witamin w organizmie, ponieważ organizm nie jest zdolny do syntezy tak dużej ilości witamin.

26-03-2016

Tłuszcz jest niezbędnym składnikiem naszej diety. Dzięki niemu organizm może przyjąć niektóre z witamin (A, D, K) i prawidłowo funkcjonować. Jego nadmiar jest oczywiście szkodliwy i niebezpieczny dla tych, którzy prowadzą mniej aktywny sposób życia.

26-03-2016

Owoce agrestu obfitują w składniki mineralne, witaminy, a także związki pektynowe, cukry oraz kwasy organiczne. Aronia jest niedocenianym surowcem, tymczasem posiada dobre właściwości odżywcze i prozdrowotne.

26-03-2016

Borówka to roślina obejmująca około 130 gatunków, z których większość stanowi źródło smacznych owoców jagodowych, obfitujących w składniki odżywcze. Posiadają one zbliżony skład chemiczny, ale mają inne właściwości lecznicze oraz smak.

26-03-2016

W skład owoców jeżyny wchodzą cukry, kwasy organiczne, witaminy z grupy B, witamina C, prowitamina A, garbniki, a także związki mineralne potasu, wapnia i magnezu.

26-03-2016

Porzeczki są bardzo wartościowymi owocami. Mają bogaty skład chemiczny i są zasobne w wiele cennych dla zdrowia składników. W celu poprawy zdrowia polecane są głównie porzeczki czerwone i czarne.

26-03-2016

W owocach poziomki znajdują się cukry, kwasy organiczne, składniki mineralne takie jak żelazo, kobalt, mangan, wapń i fosfor oraz garbniki, a ponadto spore ilości witaminy C.

26-03-2016

Zbilansowana dieta zapewnia nam zdrowie przede wszystkim dzięki temu, że opiera się głównie na warzywach i owocach. Najlepiej, aby znalazły się one w każdym naszym posiłku, a także, aby były jak najbardziej różnorodne.

26-03-2016

Magnez to pierwiastek, który bierze udział w połowie reakcji chemicznych zachodzących w komórkach naszego ciała. Jego niedobór objawia się licznymi dolegliwościami.

26-03-2016

Dziurawiec zawiera w swoim składzie szereg substancji czynnych, takich jak: hyperozyd, rutyna, hyperycyna, garbniki, olejek eteryczny, polifenole i wiele innych. Roślina wykazuje wszechstronne działanie lecznicze.

26-03-2016

Dieta skandynawska jest uznawana za jedną z najzdrowszych diet na świecie. Dieta tamtejszej ludności bogata jest przede wszystkim w ryby, ciemne pieczywo oraz sezonowe warzywa.